З12.12.2017 року набули чинності зміни до ПОЛОЖЕННЯ про порядок проведення виїзних, невиїзних (камеральних) перевірок щодо дотримання банками, іншими фінансовими установами, національним оператором поштового зв'язку вимог валютного законодавства України та перевірок пунктів обміну іноземної валюти на території України (ЗАТВЕРДЖЕНО Постанова Правління Національного банку України 21.09.2007  № 338).

Зміни стосуються строків проведення планових перевірок НБУ банків та фінансових установ, розширення підстав проведенняпозапланових виїзних/не виїзнихперевірок, інформації яка відображається в акті за наслідками проведеної перевірки.

Редакція до 12.12.2017 року

Редакція з 12.12.2917 року

2.1. Планові виїзні перевірки [крім перевірок кас банків (фінансових установ) та пунктів обміну щодо дотримання встановленого порядку організації та здійснення валютно-обмінних операцій] проводять уповноважені працівники не рідше одного разу на 36 місяців із дня останньої планової перевірки відповідно до плану перевірок, який складає щороку Департамент та затверджує Голова Національного банку або уповноважена особа Національного банку, яка за розподілом функціональних обов'язків здійснює загальне керівництво Департаментом (далі - план перевірок). Складання та затвердження плану перевірок здійснюються без урахування перевірок кас банків (фінансових установ) та пунктів обміну щодо дотримання встановленого порядку організації та здійснення валютно-обмінних операцій.

До плану перевірок уключаються такі банки та фінансові установи:

щодо яких отримана письмова інформація про порушення ними валютного законодавства;

аналіз статистичної звітності та/або інших документів яких свідчить про можливі порушення валютного законодавства;

перелік яких визначається за результатами проведеної Національним банком оцінки ризиків використання послуг банків/послуг з переказу коштів небанківськими фінансовими установами-резидентами, які є платіжними організаціями та/або членами чи учасниками платіжних систем, їх відокремленими підрозділами (крім операторів поштового зв'язку в частині здійснення ними переказу коштів), для легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення;

банки, за результатами попередньої перевірки яких було виявлено ознаки та/або встановлено факти здійснення ними ризикової діяльності, що загрожує інтересам вкладників чи інших кредиторів банку (далі - ризикова діяльність);

банки, до яких чи власників істотної участі яких іноземними державами або міждержавними об'єднаннями, або міжнародними організаціями застосовано санкції, що становлять загрозу інтересам вкладників чи інших кредиторів банку та/або стабільності банківської системи.

2.1. Планові виїзні перевірки [крім перевірок кас банків (фінансових установ) та пунктів обміну щодо дотримання встановленого порядку організації та здійснення валютно-обмінних операцій] проводять уповноважені працівники відповідно до плану перевірок, який складає щороку Департамент та затверджує Голова Національного банку або уповноважена особа Національного банку, яка згідно з розподілом функціональних обов'язків здійснює загальне керівництво Департаментом (далі - план перевірок). Складання та затвердження плану перевірок здійснюються без урахування перевірок кас банків (фінансових установ) та пунктів обміну щодо дотримання встановленого порядку організації та здійснення валютно-обмінних операцій.

До плану перевірок можуть бути включені такі банки та фінансові установи:

щодо яких отримана письмова інформація про порушення ними валютного законодавства;

аналіз статистичної звітності та/або інших документів яких свідчить про можливі порушення валютного законодавства;

перелік яких визначається за результатами проведеної Національним банком оцінки ризиків використання послуг банків/послуг з переказу коштів небанківськими фінансовими установами-резидентами, які є платіжними організаціями та/або членами чи учасниками платіжних систем, їх відокремленими підрозділами (крім операторів поштового зв'язку в частині здійснення ними переказу коштів), для легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення.";

2.2. Позапланові виїзні або невиїзні перевірки проводять уповноважені працівники за наявності обґрунтованих підстав, до яких належать:

результати аналізу статистичної звітності, що можуть свідчити про порушення валютного законодавства, ознаки здійснення банком ризикової діяльності;

2.2. Позапланові виїзні або невиїзні перевірки проводять уповноважені працівники за наявності обґрунтованих підстав, до яких належать:

результати аналізу статистичної звітності, інформація, документи (їх копії та/або витяги з них), отримані від банку/фінансової установи, що можуть свідчити про порушення валютного законодавства, ознаки здійснення банком ризикової діяльності, що загрожує інтересам вкладників чи інших кредиторів банку (далі - ризикова діяльність);

7.1. За результатами виїзної перевірки та невиїзної перевірки (у випадку, передбаченому в пункті 6.5 глави 6 цього Положення) складається акт перевірки (далі - акт).

В акті зазначають:

дату та номер розпорядження та/або доручення на перевірку;

7.1. За результатами виїзної перевірки та невиїзної перевірки (у випадку, передбаченому в пункті 6.5 глави 6 цього Положення) складається акт перевірки (далі - акт).

В акті зазначають:

дату та номер розпорядження та/або доручення на перевірку та/або письмового запиту, в якому міститься вимога щодо подання відповідних документів, які необхідні для проведення невиїзної перевірки;