Реклама в сфере финансовых услуг финансовым учреждением в 2020 году. Новации внедрены законом «О внесении изменений в некоторые законодательные акты Украины относительно защиты прав потребителей финансовых услуг» (Закон 20.09.2019 № 122-IX)
- Информация о материале
- Автор: pravofin.com.ua
- Просмотров: 995
Реклама в сфере финансовых услуг финансовым учреждением в 2020 году. Новации внедрены законом «О внесении изменений в некоторые законодательные акты Украины относительно защиты прав потребителей финансовых услуг» (Закон 20.09.2019 № 122-IX)
Сейчас порядок рекламирования финансовой услуги финансовой компанией регламентируется Законом Украины "О рекламе", Законом Украины "О потребительском кредитовании" (в части предоставления финансовой компанией услуги - потребительское кредитование).
Крім цього, наразі Законом України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» передбачено заборону фінансовим установам поширювати у будь-якій формі реклами та іншої інформації, що містить неправдиві відомості про їх діяльність у сфері фінансових послуг (стаття 11 Закону).
Що зміниться після 19.01.2020 року, коли вступлять в силу норми які внесні Законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту прав споживачів фінансових послуг» (Закон 20.09.2019 № 122-IX)
- Законом «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» - розширено статтю 11 та визначено, що таке недостовірна реклама.
"Стаття 11. Достовірність реклами та іншої інформації
1. Поширення у будь-якій формі та у будь-який спосіб фінансовими установами (іншими особами від імені та/або за дорученням фінансових установ) недобросовісної реклами про їх діяльність у сфері фінансових послуг, фінансові послуги, які ними надаються, умови отримання таких послуг забороняється.
2. Недобросовісною рекламою у сфері фінансових послуг вважається:
1) реклама фінансових послуг без набуття особою, що їх надає, статусу фінансової установи чи без одержання нею відповідного дозволу або ліцензії, якщо законом для провадження діяльності з надання таких послуг передбачено набуття статусу фінансової установи чи одержання відповідного дозволу або ліцензії;
2) реклама фінансових послуг, надання яких на території України заборонено законом;
3) реклама фінансових послуг, у якій інформація про умови надання фінансових послуг відсутня або:
зазначається шрифтом, розмір якого на 50 і більше відсотків менший за розмір шрифту, яким зазначена назва фінансової послуги, що рекламується;
оголошується більш як на 25 відсотків швидше за оголошення назви фінансової послуги, що рекламується;
зазначається шрифтом, розмір якого на 50 і більше відсотків менший за розмір шрифту, яким зазначене найменування фінансової установи, яка надає фінансову послугу (у разі відсутності в рекламі назви фінансової послуги);
зазначається шрифтом, розмір якого на 50 і більше відсотків менший за розмір шрифту, яким зазначений знак для товарів і послуг (торговельна марка), що використовується фінансовою установою, яка надає фінансову послугу (у разі відсутності в рекламі назви фінансової послуги та найменування фінансової установи);
зазначається у спосіб, який ускладнює її візуальне сприйняття;
4) інша реклама у сфері фінансових послуг (у тому числі реклама фінансової послуги), яка вважається недобросовісною рекламою відповідно до Закону України "Про рекламу".
Перелік ознак, які можуть свідчити, що спосіб викладення інформації про умови надання фінансових послуг ускладнює її візуальне сприйняття, визначається органом, який здійснює державне регулювання відповідного ринку фінансових послуг".
Таким чином, законодавець передбачив більш конкретні ознаки за яких реклама фінансових послуги можна вважати «недостовірною», та встановив правило за яким державний орган, який здійснює державне регулювання ринку фінансових послуг (очевидно що після «спліту» це Національний банк України, на разі Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг), додатково зможе встановлювати перелік ознак, які будуть свідчити, що спосіб викладення інформації про умови надання фінансових послуг ускладнює візуальне сприйняття реклами фінансових послуг.
- Зміни до Закону України «Про рекламу».
"Стаття 24. Реклама у сфері фінансових послуг
1. Рекламою у сфері фінансових послуг визнається реклама:
фінансової установи або іншої особи, яка відповідно до закону має право надавати фінансові послуги, та її діяльності;
фінансових послуг, що надаються або надання яких планується фінансовими установами, іншими особами, які відповідно до закону мають право надавати фінансові послуги.
Інформація у сфері фінансових послуг, яка відповідно до законодавства підлягає обов’язковому розміщенню та оприлюдненню, не вважається рекламою.
Інші вимоги до реклами цінних паперів та фондового ринку визначаються статтею 25 цього Закону.
Додаткові вимоги до реклами споживчого кредиту визначаються законом.
2. Рекламодавцями у сфері фінансових послуг можуть бути виключно фінансові установи або інші особи, які відповідно до закону мають право надавати фінансові послуги, а також особи, які виступають рекламодавцями за їх замовленням.
3. Реклама фінансових послуг, пов’язаних із залученням коштів населення, або осіб, які надають такі послуги, дозволяється, за умови внесення інформації про особу до державного реєстру фінансових установ або державного реєстру банків та наявності відповідного дозволу, виданого згідно із законами з питань регулювання окремих ринків фінансових послуг, або ліцензії на провадження діяльності з надання відповідної фінансової послуги. Така реклама повинна містити номер за державним реєстром фінансових установ або державним реєстром банків, номер зазначеного дозволу чи ліцензії, дату видачі та найменування органу, що видав дозвіл або ліцензію.
Це положення не застосовується у випадках, коли дається тільки реклама знака для товарів і послуг, найменування особи (без реклами послуг).
4. Недобросовісна реклама у сфері фінансових послуг забороняється.
Недобросовісною рекламою у сфері фінансових послуг вважається:
1) реклама фінансових послуг без набуття особою, що їх надає, статусу фінансової установи чи без одержання нею відповідного дозволу або ліцензії, якщо законом для провадження діяльності з надання таких послуг передбачено набуття статусу фінансової установи чи одержання відповідного дозволу або ліцензії;
2) реклама фінансових послуг, надання яких на території України заборонено законом;
3) реклама фінансових послуг, у якій інформація про умови надання фінансових послуг відсутня або:
зазначається шрифтом, розмір якого на 50 і більше відсотків менший за розмір шрифту, яким зазначена назва фінансової послуги, що рекламується;
оголошується більш як на 25 відсотків швидше за оголошення назви фінансової послуги, що рекламується;
зазначається шрифтом, розмір якого на 50 і більше відсотків менший за розмір шрифту, яким зазначене найменування фінансової установи, яка надає фінансову послугу (у разі відсутності в рекламі назви фінансової послуги);
зазначається шрифтом, розмір якого на 50 і більше відсотків менший за розмір шрифту, яким зазначений знак для товарів і послуг (торговельна марка), що використовується фінансовою установою, яка надає фінансову послугу (у разі відсутності в рекламі назви фінансової послуги та найменування фінансової установи);
зазначається у спосіб, який ускладнює її візуальне сприйняття;
4) інша реклама у сфері фінансових послуг (у тому числі реклама фінансової послуги), яка вважається недобросовісною рекламою відповідно до Закону України "Про рекламу".
Перелік ознак, які можуть свідчити, що спосіб викладення інформації про умови надання фінансових послуг ускладнює її візуальне сприйняття, визначається органом, який здійснює державне регулювання відповідного ринку фінансових послуг";
Важливо зазначити, що зміни в Закон «Про рекламу» передбачають, що інформація у сфері фінансових послуг, яка відповідно до законодавства підлягає обов’язковому розміщенню та оприлюдненню, не вважається рекламою. Тобто, та інформація, яка згідно законодавства повинна бути розміщена на офіційному сайті фінансової компанії (є обов’язковою для розкриття фінансовою компанією) не є рекламою.
Також положення Закону «Про рекламу» щодо визнання реклами недобросовісною - не застосовується у випадках, коли дається тільки реклама знака для товарів і послуг, найменування особи (без реклами послуг).
Щодо визначення терміну «недобросовісної» реклами, закон «Про рекламу» також (які і закон «Про фінансові послуги та державне регулювання фінансових ринків») фактично конкретизував ознаки за яких реклама є недобросовісною.
- В Закон України «Про споживче кредитування» щодо реклами фінансових послуг Законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту прав споживачів фінансових послуг» (Закон 20.09.2019 № 122-IX) змін не вносить.
Фактично Закон «Про споживче кредитування» передбачає наступне щодо реклами надання фінансових кредитів (споживчих кредитів) фінансовою компанією.
Стаття 7. Реклама споживчого кредиту
1. Якщо в рекламі щодо надання споживчого кредиту зазначається процентна ставка чи будь-які дані, що стосуються загальних витрат за споживчим кредитом, така реклама додатково до вимог, встановлених законодавством про рекламу, повинна містити стандартну інформацію.
2. У стандартній інформації визначається:
1) максимальна сума, на яку може бути виданий кредит;
2) реальна річна процентна ставка;
3) максимальний строк, на який видається кредит;
4) у разі надання кредиту для придбання товарів (послуг) у формі оплати з відстроченням або з розстроченням платежу - розмір першого внеску.
Стандартна інформація повинна бути зрозумілою і точною. Якщо стандартна інформація викладається в письмовому вигляді, вона наводиться однаковим шрифтом та відображається в основному тексті реклами.
3. У рекламі щодо надання споживчого кредиту забороняється зазначати, що споживчий кредит може надаватися без документального підтвердження кредитоспроможності споживача (позичальника) або що кредит є безпроцентним чи надається під нуль процентів, іншу аналогічну за змістом та сутністю інформацію.
Мы будем рады если вы обратитесь именно к нам. Индивидуальный подход к каждому клиенту и опыт реализации различных бизнес идей на рынке финансовых услуг, обеспечит вам получение результата - регистрация финансовой компании, получение лицензии на предоставление финансовых услуг
Регистрация всех видов финансовых учреждений. Создание отделений финансовых компаний. Лицензирование деятельности финансовых учреждений. Сопровождение купли-продажи финансовых компаний.
tel: 0671013668, 0993869134
Viber, Telegram, WhatsApp.
email: Адрес электронной почты защищен от спам-ботов. Для просмотра адреса в вашем браузере должен быть включен Javascript.
Skype: Lawfin1